Cases


Vil du se min portfolio?
Siden 1999 har jeg levet af at skrive eller rådgive om kommunikation. Mange virksomheder, organisationer, og offentlige kunder har haft deres kommunikation og tekster gennem mit tastatur. Tekstforfatning har altid fyldt mest, men jeg har også en bred erfaring med PR og kommunikationsrådgivning.

Se et udpluk af de kommunikationsopgaver, som jeg har løst for nogle af mine kunder. Du er altid velkommen til at kontakte mig på mail eller telefon for at høre mere.

PS: Scribendos logo og visuelle identitet er udarbejdet af Allan Sørensen, AD’er, Do the trick.

Referencer

Kunder i Scribendo: Sectra Danmark, Møllekroen, Ardo, P.I.T. Hegn, KJ Porte, Greenario Energy, Showmen, Kim Nordrup, SDU TEK Kommunikation, Fynsk Erhverv, Just Care, Heatcom, Roliba, TV 2 Danmark, Odense Biblioteker og Borgerservice, Lucia Care, PoweredBlinds, Witting Ejendomme, EDIE, Ideal Advokatfirma, Forsstrøm, KGR Event, Steffen Sten, Masch Agency, Fingerspitz, Goodwill Film, Socialdemokratiet Odense, Ungecoachen, Sika Design m.fl.

Erfaring fra bureau: Scankab, H.J. Hansen, Heiko Stumbeck, Hotel Nyborg Strand, Klar HF & VUC, Socialdemokratiet Odense, Odense Kommune, Odense Bys Museer, Odense Letbane, HCA Festivals, Guldsmed C. Antonsen, Orkla Foods Danmark, Slagter Lampe, Harvest Creative Potatoes, Sega, Korinth Efterskole, Humlebogruppen, FER Revision, Hvidt & Frit, Dallund Slot, Trepol, FKS Slamson, Jensens Bøfhus, Visit Svendborg, Visit Faaborg, Visit Odense, Jem&Fix, Paw Sko, Koppenbjerg Emballage, CPHLiving, Bähncke, K-Salat, Naked Fruit, Hindsgavl Slot, Thobo-Carlsen & Partnere, Tempur, Kompan, EDC Mæglerne, Intersport, Sex og Sundhed, Merlin, Bygma, Frie Funktionærer, Diabetesforeningen, Vero Moda og ONLY og mange flere.

Erfaring som kommunikationskonsulent: TV 2 Danmark og TV 2s kanalbrands, især TV 2 NEWS, TV 2 Charlie og hovedkanalen. Odense Symfoniorkester, Odense Aafart, Odense Kommune, Landsdelsorkesterforeningen, Den Internationale Carl Nielsen Konkurrence og Aarhus Stiftstidende.

PR og tekstforfatning

Udarbejdet af Scribendo

SDU TEK (webtekster til ingeniøruddannelser på SDU)

Greenarioenergy.com (navneudvikling, payoff og webtekster)

Fynsk Erhverv (brandpositionering, tone of voice, kernefortælling m.m.)

Showmen.dk (webtekster til arrangør af shows og events)

Kultur på stribe (kampagne på outdoor, web og SoMe)

Lucia Care (kernefortælling og tekster til web, SoMe, online magasin og PR)

Heatcom (PR-omtale i fagmedie)

Kommunalvalgskampagne 2021 for Socialdemokratiet Odense (i samarbejde med Do the trick og Goodwill film)

Magasin
(udarbejdet i Fingerspitz’ regi)

Det Sydfynske Øhav for Visit Svendborg og Visit Faaborg (pdf)

Artikler
(udarbejdet i TV 2 Danmarks regi)

Smid tøjet Danmark 2017 (pressemeddelelse, pdf)

TV 2 NEWS Skole (artikel, pdf)

“Anne er en virkelig dygtig tekstforfatter, der med stor seriøsitet og professionalisme går i dybden for at forstå kunden og opgaven. Hun mestrer både de små finurlige tekstforfatteropgaver og de store konceptuelle løsninger, der kræver strategisk forståelse og overblik. Jeg har altid oplevet Anne som en særdeles positiv og empatisk kollega, der uden tvivl er med til at løfte niveauet en ekstra tand. Jeg kan derfor kun give Anne mine varmeste anbefalinger”.

Lotte Bruun, client service manager, STEP

“Drud er det, jeg vil kalde en sværvægter indenfor sit felt. Meritterne er mange, da hun har arbejdet med en meget bred kundeportefølje. I den korte version skal fremhæves, at hun er ekstremt stærk metodisk og har en eminent evne til at sætte sig ind i kunden og de omgivelser, kunden opererer i. Og det er på den baggrund, at hun skaber fortællinger, der er troværdige og positionerer. Jeg har derfor overdraget Druds ord med stolthed til mine kunder – hver gang”

Tanja Kaas Thomsen, kommunikationschef, ADHD-foreningen

“Anne er en stærk sproglig kommunikatør. Hun belyser emner fra mange vinkler og løber aldrig tør for ord. Hun kender reklame- og kommunikationsbranchen og ved, hvad der skal til – set fra begge sider af bordet. Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Anne både som kollega, kunde og nu som leverandør. Uanset rolle så startes opgaven altid op med et grundigt forarbejde, hvor alle afkroge bliver belyst med hv-spørgsmål. Anne kommer i mål med stor erfaring og professionalisme – uanset om det kræver journalistisk tyngde eller kreativ gennemslagskraft”.

Allan Sørensen, artdirector og ejer af Do the Trick

“Tekstforfattere er der nok af, men der er ikke mange af dem, der også kan det med den strategiske vinkel. Samtidig evner Anne at konkretisere tingene og få dem ført ud i livet. Jeg føler mig ret sikker på, at hvis jeg sammen med Scribendo, vælger at trykke på speederen, så vil det virkelig rykke”.

Lene Sidelmann, indehaver af Ungecoachen

“Anne Drud skaber, med sit dybe og nærværende engagement, store erfaring og strategisk skarpe blik for målrettet kommunikation, eminente tekster med både kommerciel og kreativ kraft. Det er tekstforfatning, der altid overgår vores forventninger og giver Lucia Care sin særlige identitet.”

Mette Lykke Jensen, brand manager, Lucia Care